Semințele care desfundă vasele de sânge, curăță colonul și hrănesc creierul, recomandam sa folositi

1006
0

Înfundarea arterelor şi a vaselor de sânge pune în pericol sănătatea inimii. Pentru a preveni aceste probleme, popoarele antice foloseau un remediu simplu, dar cu efecte maxime. Află despre ce este vorba. Remediul care ajută la desfundarea arterelor şi a vaselor de sânge se prepară din seminţe crude de floarea-soarelui şi apă.

Compoziție

Cum te ajută seminţele de floarea-soarelui? Acestea sunt bogate în vitamine şi minerale, în special în vitaminele E şi B1.

Seminţele de floarea soarelui şi fisticul au aproximativ 270-289 mg fitosteroli la 100 g.

Fitosterolii sunt compuşi existenţi în plante, care au o structură chimică foarte asemănătoare cu a colesterolului, iar atunci când sunt prezenţi în dietă în cantităţi suficiente, se consideră că ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge, la îmbunătăţirea răspunsului sistemului imunitar şi scăderea riscului de a face anumite tipuri de cancer.

Datorită substanţelor nutritive pe care le conţin, seminţele de floarea-soarelui menţin sănătatea musculaturii, reduc colesterolul rău din sânge, diminuează inflamaţiile şi previn apariţia tumorilor canceroase.

Cum se prepară remediul antic

Ai nevoie de: 1 cană mică de seminţe crude de floarea-soarelui şi 1/2 litri de apă

După ce ai fiert apa, toarn-o peste seminţe. Lasă amestecul la infuzat două ore, timp în care ţi vasul folosit acoperit. După expirarea timpului, strecoară lichidul şi depozitează-l într-o sticlă închisă la culoare.

Cum se foloseşte

Se bea câte o cană din acest ceai în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol.

Doctorii recomandă acest remediu şi în cazul în care există probleme la nivelul circulaţiei sangvine-te simţi obosită, îţi este mai tot timpul frig sau suferi de sindromul picioarelor neliniştite, problemă care poate apărea adesea şi la nivelul mâinilor.

Citeste si 5 obiceiuri benefice pentru întărirea sistemului imunitar
Atunci când toate persoanele din jurul tău sunt răcite, la birou și acasă, știi bine că urmează să treci și tu printr-o perioadă în care vei sta cam tot timpul în pat și vei folosi multe șervețele. Dar poți preveni această situație dacă îți întărești sistemul imunitar.

Acesta este alcătuit din celule, țesuturi și organe care luptă împotriva infecțiilor și bolilor. Pentru ca sistemul imunitar să fie foarte eficient, trebuie să iei câteva măsuri. Îți prezentăm în cele ce urmează ce obiceiuri ar trebui să adopți ca să ai un sistem imunitar puternic.

1. Adoptă o alimentație echilibrată

Un sistem imunitar puternic are nevoie de o alimentație sănătoasă care să îl susțină. Conform cercetătorilor de la Harvard, o dietă echilibrată ar trebui să conțină: multe legume, fructe dar și cereale integrale (pâine, paste, orez brun), grăsimi (ulei de măsline) și proteine sănătoase (pește, pui, fasole, nuci).

Astfel, atunci când pregătești masa, iată ce ar trebui să se regăsească într-o farfurie echilibrată nutrițional: jumătate din ea să fie legume, un sfert cereale integrale, un sfert proteină și uleiuri cu moderație. De asemenea, evită băuturile cu zahăr, alege să bei doar apă.

2. Redu nivelul de stres

Medicina modernă studiază în continuare legătura dintre minte și corp. Astfel, au fost identificate o serie de probleme provocate de stresul emoțional: dureri de stomac, urticarie și chiar boli de inimă. În plus, stresul afectează și sistemul imunitar și poate provoca apariția zonei zoster, o problemă de sănătate frecventă în rândul persoanelor care au avut în trecut varicelă.

Deși există soluții generale pentru a scăpa de stres – yoga, meditație, exerciții de respirație, aromaterapie – cea mai eficientă este cea care funcționează pentru tine. Găsește o activitate care te relaxează și încearcă să o practici cât mai des; poate fi orice, să citești o carte, să gătești mâncarea preferată sau chiar să practici jiu jitsu sau scrimă.

3. Menține o greutate optimă
Sistemul imunitar este format din diferite tipuri de celule care protejează corpul de germeni și virusuri. Aceste celule trebuie să existe într-un anumit echilibru pentru ca organismul să rămână sănătos. Dar anumiți factori, printre care și grăsimea în exces, pot afecta acest echilibru.

Dintr-un studiu publicat în The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolismaflăm că grăsimea în exces, în special cea din jurul abdomenului, stimulează producerea unor celule care te fac vulnerabil în fața infecțiilor. Soluția este să menții o greutate optimă. Mai exact, atunci când îți calculezi Indicele de Masa Corporala (IMC)-ul, acesta ar trebui să se încadreze între 18.5 și 24.9 .

4. Stabilește un program de exerciții zilnice

Știi cu siguranță că mișcarea este foarte importantă pentru o viață sănătoasă. Asemenea unei diete sănătoase, mișcarea nu te ajută doar să ai o tensiune arterială optimă, ci și un sistem imunitar puternic. Exercițiile fizice susțin o bună circulație a sângelui și o mai bună funcționare a sistemului imunitar.

30 de minute de mișcare practicate zilnic sunt esențiale, indiferent de exercițiile pe care le faci. Găsește o modalitate de a face mișcare care să îți placă și care îți este la îndemână. Poate fi o plimbare în parc, o tură de alergat, mersul cu bicicleta sau sporturi mai solicitante precum înotul.

5. Odihnește-te

Somnul și sistemul imunitar sunt strâns legate, aflăm dintr-un studiu publicat în American Journal of Clinical and Experimental Immunology. Motivul principal este că în timpul nopții sunt eliberate anumite substanțe care ajută corpul să lupte împotriva bolilor.

Astfel, dacă nu dormi îndeajuns, organismul tău va fi vulnerabil în fața infecțiilor. Este important să îți organizezi timpul astfel încât să dormi minimum șapte ore pe noapte pentru ca atunci când te trezești să fii odihnit și organismul tău să fie puternic. Totuși, în cazul în care simți că oboseala nu trece, indiferent de cât de mult te-ai odihnit, ar fi recomandat să mergi la medic. Oboseala poate fi și un simptom al unei probleme mai serioase de sănătate.

Pentru că știi ce important este sistemul imunitar pentru sănătatea ta, trebuie să faci tot ce îți stă în putință pentru a-l întări și proteja. Începe prin a adopta o alimentație echilibrată și un program zilnic de exerciții fizice și nu uita să te relaxezi.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here